• De vlinder telt geen maanden maar momenten, en heeft tijd genoeg •

Rabindranath Tagore

Tijdsurfen

Tijdsurfen is een intuïtieve manier van omgaan met tijd & taken die natuurlijk aanvoelt en tot doel heeft in rust te zijn en aandacht te hebben, terwijl je bezig bent.

Door meer focus en betere keuzes, niet meer werken vanuit stress.

Nieuwe particuliere cursus vanaf 17 november. Klik hier voor workshops & bedrijfstrainingen.

Wat je leert

  • Minder stress te ervaren in je werk

  • Je aandacht bij je taak te houden

  • Effectieve pauzes te nemen

  • Creativiteit meer ruimte te geven

  • Minder verzet tegen onprettigere taken te hebben

  • Op te gaan in een bezigheid

  • Overzicht te behouden

  • Mentale onrust tot rust te laten komen

  • Op je intuïtie te vertrouwen

  • Tijd genoeg te hebben

Het onbewuste en de intuïtie staan centraal bij het Tijdsurfen.

Het onbewuste kan tot 200.000 keer meer informatie per seconde verwerken dan ons bewuste brein. Dit zetten we in om voor ons te plannen. Een betere planner is er niet, omdat hij rekening houdt met de context, het energieniveau, de kennis die aanwezig is, locatie, tijd, mensen en hulpmiddelen die voorhanden zijn enzovoort.

Iets waar geen app of lijstje tegenop kan! Lees hier verder over hoe de intuïtie beter te benutten.


De grote kunst is om in rust & met plezier te werken en handelen. Daarvoor laten we alle interne stoorzenders tot rust komen:

  • Korte aankloppers als taakjes, afleidingen, herinneringen, fantasieën.

  • Grote stoorzenders: De deadlines en taken die we voor ons uitschuiven.

  • Zorgen: Gedachten waar emotie achter zit zoals persoonlijke problemen.

We gebruiken hierbij: het Stappenplan Aandacht bij je taak houden


De opzet van de cursus is heel speels en actief en zal geen seconde vervelen!


Lees hier verder over de 7 aanwijzingen van Tijdsurfen.

Tijd, Kosten & Locatie

Het onderstaande geldt voor de particuliere cursus. Voor bedrijfstrainingen zie: Workshops & Bedrijfstrainingen. Medewerkers mogen altijd deelnemen aan een particuliere cursus.

Een cursus Tijdsurfen duurt 4 avonden van 2,5 uur, inclusief koffie/thee.

De volgende cursus zal plaatsvinden op dinsdag 17 & 24 november en 1 & 15 december, van 19:15 tot 21:45 (inloop vanaf 19:00)

Je krijgt er het prachtige boek 'Ik heb de Tijd' bij (t.w.v. €18,50). Dit is het originele boek waarmee Tijdsurfen begonnen is.

De kosten zijn €150 incl. BTW (betaalt je werkgever, dan zijn de kosten €250 vrij van BTW).

De cursus wordt gegeven in Het Klokhuis, Jeugdlaan 2a in Beesd.

Tijdsurfen: Mindful timemangement

Het is helemaal niet nodig om ervaring met mindfulness te hebben om te leren Tijdsurfen. Het is voor de mindfulnessbeoefenaars wel goed om te weten dat er veel overlap tussen mindfulness en Tijdsurfen zit:

Aandacht en stilstaan bij wat je doet, loslaten van taken in je hoofd, afleidingen opmerken en welkom heten en taken aanvaarden. Vervelende dingen, zoals taken die je voor je uitschuift, recht aankijken en er contact mee maken. Gedragspatronen beter herkennen en niet-veroordelend beschouwen. Dit zijn essentiële elementen in Tijdsurfen.

Tijdsurfen is een uitbreiding van mindfulness naar het domein van tijd en taken.


Kwaliteit

Kwaliteit van cursussen is gegarandeerd doordat aandacht de kern is van mijn activiteiten. Ik heb ruime trainerservaring die begonnen is tijdens mijn studietijd, maar vooral door het geven van 40+ mindfulnesstrainingen sinds 2012.

Ik ben gelicentieerd trainer Tijdsurfen, opgeleid bij de Stressontknoping door Paul Loomans.


Coronamaatregelen

Voor onze veiligheid nemen we de volgende coronamaatregelen, klik hier.


De Methode

De methode van Tijdsurfen bestaat uit 7 aanwijzingen:

1. Doe één ding tegelijk en maak het af

Hak grote klussen in stukken, kluster kleine taakjes. Stop als het af is, of als je moe bent.

2. Sta stil bij wat je doet en aanvaard de handeling

Laat tot je hele systeem doordringen wat je hoofdtaak nu is. Dit geeft een natuurlijk aandacht bij je taak.

3. Schep Witjes tussen je activiteiten

Neem een (korte) pauze voordat je weer aan een nieuwe taak begint. In die pauze ben je lekker aan het niksen, zonder focus.

4. Geef de volle aandacht aan aankloppers

Voorkom zoveel mogelijk storingen. Word je toch gestoord, geef dan de stoorzender even alle aandacht zodat hij gehoord wordt.

5. Maak jezelf bewust van knagende ratten en transformeer ze in witte schapen

Knagende ratten zijn taken die je voor je uitschuift. Ontzenuw deze zodat ze mak achter je aan hobbelen als witte schapen.

6. Observeer achtergrondprogramma's

Achtergrondprogramma's zijn alle zorgen, het piekeren. Deze laten we mindful tot rust komen door de kracht van aandacht

7. Kies spontaan wat je gaat doen

Doe het juiste, het meest nuttige, dat wat echt belangrijk voor je is, door het meest intelligentie deel van jezelf te laten kiezen: de Intuïtie.